Cultivarea sentimentului de bucurie si fericire

09.02.2020

✨✨✨ Ne gandim deseori ca fericirea este o destinatie, un loc unde soarele rasare si ne mangaie fiinta de la departare ... Deseori ne gandim si speram ca o sa ajungem in acel loc atunci cand toate lucrurile vor fi la locul lor, asa cum ne dorim si cand ne vom rezolva toate problemele ...  atunci cand vom avea jobul visat, cand vom cumpara casa mult visata sau atunci cand ne vom indragosti.
Vedem fericirea ca pe ceva din viitor pentru care trebuie sa muncim din greu, sa suferim, sa lucram pentru a o obtine, iar atunci cand o obtinem sa realizam ca a meritat toate eforturile noastre.
De fapt, fericirea nu este acel punct X de pe pamant pe care trebuie sa-l marcam ca sa o putem avea.
Putem cultiva acest sentiment in fiecare zi, aducand mici contributii, mici elemente pozitive in vietile noastre la fiecare pas, in fiecare moment sau zi.
Cred ca putem gasi un strop de bucurie in fiecare zi ... dar pentru asta trebuie sa facem un efort constient sa gandim altfel ca pana acum.... sa gasim acel pozitiv din viata noastra si sa il lasam sa creeze aceea fericire!
Am sa lansez mici idei pentru fiecare zi, ceva care sa va inspire sa incepeti sa vedeti acel pozitiv nedescoperit ... sunt simple idei dar care pot aduce mari transformari in vietile voastre.

ZIUA 1

✨✨✨
Stabiliti-va visele!
Incercati sa indrazniti sa visati! Stabiliti-va visele, dorintele si emiteti aceste ganduri in Univers. A visa mare, irealistic dar a nu face nimic pentru indeplinirea visului te poate lasa frustrat si cu inima zdrobita. In schimb, a-ti stabili vise mai mici si a lucra in paralel pentru obtinerea lor.....este calea catre succes.
Invata sa te bucuri si sa sarbatoresti atunci cand iti implinesti aceste mici succese. Fii recunoscator pentru ele si constientizeaza-le.
Stabileste-ti zilnic mici proiecte si atunci cand le indeplinesti, constientizeaza-le. Creierul tau te va "recompensa" cu acea substanta chimica numita dopamina, substanta ce ne da acel sentiment de implinire, bucurie de fiecare data cand ducem la bun sfarsit acele proiecte stabilite. Fiecare "picatura" de dopamina ne va lasa cu acest sentiment de fericire pe timp indelungat si ne va ajuta atunci cand ne vom angrena la indeplinirea unor proiecte si vise mai mari.
Invata sa iti antrenezi mintea ca poti ... pentru ca poti! ✨✨✨

ZIUA 2

✨✨✨  "Vanatoarea" de culori :)
In drumul d-voastra catre locul de munca sau in drum catre scoala introduceti "vanatoarea" de culori. Adica, la inceput de zi alegeti o culoare. Sa zicem ca acea culoare este rosu: in drumul pe care il realizati catre locul de munca, incercati sa gasiti culoarea rosu in fiecare obiect, lucru cu care va intersectati. Poate fi o floare dintr-o gradina, poate fi rochita vecinei d-voastra, poate fi bicicleta unui copil, poate fi autobuzul sau o masina....poate fi orice. Descoperiti-le, observati-le, fiti constienti de ele. Deseori, trecem pe langa aceste lucruri preocupati de grijile noastre si nici nu le observam, nu suntem recunoscatori de frumusetea din jurul nostru. Realizand acest exercitiu de mai multe ori, ajungem sa fim mai prezenti in vietile noastre, ajungem sa practicam mindfulness, ajungem sa ne distragem de gandurile ce ne framanta si sa ne eliberam de gandurile negative.
Deci ... un pas mic, un joc simplu de a ne relaxa, de a ne goli mintea pentru câteva minute ne poate aduce transformări în viața. Încearcă-l și tu!
Ieși la vânătoarea de culori!


ZIUA 3

Alegeti-va cuvintele cu intelepciune!

Limbajul pe care il folosim in fiecare zi este foarte important in mentinerea unei stari pozitive, de bucurie, cat si a vietii echilibrate.
Gandeste-te cum e atunci cand rostesti cuvinte precum "fericire", "bucurie", "incantare" .... asa-i ca iti creeaza o stare de bine?
Incearca sa introduci in vocabularul tau zilnic, intr-un mod constient, cat mai multe cuvinte pozitive. De asemenea, fii mindful atunci cand folosesti cuvinte precum "dar", "nu pot", "doar ca", pentru ca iti blocheaza curgerea energiei a ceea ce incerci sa exprimi sau sa realizezi. Evitati-le!
Constientizati ca este important sa vorbiti intr-o maniera pozitiva, apreciativa si entuziasta atat in discutiile cu voi insine, cat si in conversatiile cu ceilalti.
Asa ca, alegeti-va cuvintele adecvate, optimiste, frumoase, pline de dragoste si intelepciune ca sa puteti rezona doar cu ceea ce este bucurie, fericire, implinire.

ZIUA 4

✨✨✨  Fiti recunoscatori pentru tot ce va ofera viata!
Recunostinta este o metoda de a contracara negativitatea creierului. Antrenati-va mintea sa fie recunoscatoare cu ajutorul unui simplu exercitiu: Incercati sa gasiti cel putin trei lucruri pentru care sa fiti recunoscatori, chiar si atunci cand va aflati in situatii frustrante. Exemplu: atunci cand asteptati autobuzul ce are intarziere, in loc sa va frustreze asteptarea, mai bine va bucurati de razele soarelui ce va inunda si mangaie fata, fiti constiente de rochita cea noua pe care o purtati si va vine bine, puteti asculta cantecul d-voastra preferat in castile de la telefon.
Antrenati-va mintea sa vada binele si frumosul in situatiile de asteptare, frustrare, panica. Puteti accesa acest exercitiu simplu in orice situatie pentru a va schimba starea si o sa vedeti ca pe viitor veti fi mai putin constienti de aceste mici frustrari.
Asa ca, invatati sa fiti recunoscatori si sa va bucurati de tot ce va ofera viata! 

ZIUA 5

✨✨✨ A ce miroase fericirea ta?
Sunt multiple exemple despre cum mirosul ne poate afecta gandurile si emotiile in viata de zi cu zi. Centrul olfactiv se află în regiunea limbică a creierului, cea care guvernează şi emoţiile. Se ştie că anumite parfumuri ne pot influenţa starea de spirit si ca dispozitia noastra se poate schimba in functie de miros.
Inchideti ochii pentru un minut si incercati sa mirositi o floare sau parfumul d-voastra preferat sau deschideti geamul si lasati mirosul ploii sa va inunde camera, sau mirositi fructul preferat....constientizati emotia produsa, starea d-voastra de spirit in acel moment...ramaneti prezenti acolo in acea stare cat puteti de mult....
Sunt multiple exemple despre cum mirosul ne poate afecta gandurile si emotiile in viata de zi cu zi, iar acest simplu exercitiu o dovedeste.
Exista o relatie stransa intre mirosuri, emotii si amintiri. Poate vi s-a intamplat de multe ori ca un miros sa va aduca aminte de o persoana din trecut, un loc, o situatie si sa retraiti acea stare doar cu acel miros.
Descoperiti ce miros va trezeste sentimentul fericirii si folositi-l cat mai des in viata d-voastra!

ZIUA 6

✨✨✨ Cat te iubesti tu pe tine insuti ?!
Deseori ne simtim tristi, ne simtim singuri si alergam mereu dupa fericire ca si cum ea s-ar afla in exteriorul nostru. Nu ne dam seama ca noi suntem cea mai importanta fiinta din viata noastra, iar atunci cand traim in deplina armonie, trup si suflet, fericirea in relatie va ajunge ca rezultat a ceea ce simtim in interiorul nostru.
Se spune ca, iubirea de sine este cheia fericirii. Si ca sa intelegeti mai bine despre ce vorbesc....as vrea sa va reamintesc cuvintele lui Charlie Chaplin rostite la aniversarea lui de 70 de ani:
" În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am înţeles că în toate împrejurările, mă aflam la locul potrivit, în momentul potrivit.
Şi atunci, am putut să mă liniştesc.
Astazi, ştiu că aceasta se numeşte ... STIMA DE SINE.
În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am realizat că neliniştea şi suferinţa mea emoţională, nu erau nimic altceva decât semnalul că merg împotriva convingerilor mele.
Astazi, ştiu că aceasta se numeşte ....AUTENTICITATE.
În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am încetat să doresc o viaţă diferită şi am început să înţeleg că tot ceea ce mi se întâmplă, contribuie la dezvoltarea mea personală.
Astazi, ştiu că aceasta se numeste ....MATURITATE.
În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am început să realizez că este o greşeală să forţez o situaţie sau o persoană, cu singurul scop de a obţine ceea ce doresc, ştiind foarte bine că nici acea persoană, nici eu însumi nu suntem pregătiţi şi că nu este momentul ...
Astazi, ştiu că aceasta se numeşte ... RESPECT.
În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am început să mă eliberez de tot ceea ce nu era benefic ... Persoane, situaţii, tot ceea ce îmi consumă energia. La început, raţiunea mea numea asta egoism.
Astazi, ştiu că aceasta se numeşte ... IUBIREA DE SINE.
În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am încetat să-mi mai fie teamă de timpul liber şi am renunţat să mai fac planuri mari, am abandonat Mega-proiectele de viitor. Astăzi fac ceea ce este corect, ceea ce îmi place, când îmi place şi în ritmul meu.
Astazi, ştiu că aceasta se numeşte ... SIMPLITATE.
În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am încetat să mai caut să am întotdeauna dreptate şi mi-am dat seama de cât de multe ori m-am înşelat.
Astazi, am descoperit ... MODESTIA.
În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am încetat să retrăiesc trecutul şi să mă preocup de viitor. Astăzi, trăiesc prezentul, acolo unde se petrece întreaga viaţă. Astăzi trăiesc clipa fiecărei zile.
Şi aceasta se numeste ... PLENITUDINE.
În ziua în care m-am iubit cu adevărat, am înteles că raţiunea mă poate înşela şi dezamăgi. Dar dacă o pun în slujba inimii mele, ea devine un aliat foarte preţios.
şi toate acestea înseamnă ... Să ştii să trăieşti cu adevărat."
Zic eu, ca aceste cuvinte ar trebui sa ne deschida mintea si inima in directia corecta, si anume, catre noi insine.
Tu cat de mult te iubesti?




© 2018 MINDFULNESS PROIECT REALIZAT DE DELIA SERBAN
Creat cu Webnode
Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți